εποχή προ Γκράχαμ Μπελ

Και πηγαίνεις στο σπίτι αργά το μεσημέρι ή νωρίς το απόγευμα, κάθεσαι να ξεκουραστείς από τον κάματο τής εργασίας (περίπου), λες, για να δω τι συμβαίνει στους χώρους του ιστολογείν και βλέπεις ότι δεν …τρέχει απολύτως τίποτα διότι … κομμένη η επικοινωνία με τον έξω κόσμο!

Ρωτάς τηλεφωνικώς, -νάναι καλά η κινητή τηλεφωνία-τι έγινε ρε παιδιά; σου λένε θα επικοινωνήσουμε μαζί σας, και επικοινωνούν την άλλη ημέρα (αδέρφια, αν δεν το καταλάβατε δουλεύουμε κιόλας, διαφορετικά δεν θα είχαμε χρήματα να σας πληρώνουμε και θα είμεθα Ανάργυροι, που εορτάζουν σήμερα, βοήθειά μας…) και εσύ μαθαίνεις από έγκυρες πηγές, ότι είδανε στην τηλεόραση πως όλη η περιοχή είναι εκτός τηλεφωνικής ικανότητος, επομένως …

Επομένως περιμένεις πότε, -με το 3ο ΚΠΣ ή με το ΕΣΠΑ;, αναρωτιέσαι- θα φτιαχτούν οι υποδομές για να ξαναμπείς στους ρυθμούς της καθημερινότητάς σου.

Έως τότε, λίγη “κλοπή” από το χρόνο τού εργοδότη, προκειμένου να καταθέσεις τα καθέκαστα, για τον ιστορικό του μέλλοντος, καθώς πολλές φορές έχεις τονίσει,- δεν πειράζει.
Άλλωστε στον εργοδότη σου έχεις προσφέρει τόσο χρόνο δωρεάν.
Άσε την υπεραξία που σου κλέβει δηλαδή…

Καλό μήνα…
Ε, και όχι πάντα τέτοια..
Μέτρον άριστον!

102 Απαντήσεις to “εποχή προ Γκράχαμ Μπελ”


  1. 1 νατασσάκι Ιούλιος 1, 2008 σε 9:48 π.μ.

    Καλό μήνα :)
    (πολλά χρόνια θα ζήσεις, τώρα σε “μελετούσαμε” με τον Καμηλιέρη :) )

    Φιλί κι υπομονή :)

  2. 2 Darthiir the Abban Ιούλιος 1, 2008 σε 10:37 π.μ.

    Ναι… όχι πάντα… Μια στο τόσο για να μας κρατά σε εγρήγορση :P

  3. 3 aeipote Ιούλιος 1, 2008 σε 2:15 μ.μ

    Καλό Ιούλιο!

  4. 4 anemoessa Ιούλιος 1, 2008 σε 3:05 μ.μ

    Καλό μήνα

  5. 5 silia Ιούλιος 1, 2008 σε 9:02 μ.μ

    Καλά μπάνια .
    Μην συγχίζεσαι … Είπαμε : χαλαρά .

  6. 6 orelia Ιούλιος 1, 2008 σε 10:15 μ.μ

    παραγετε εσεις υπεραξια;;;;
    πως το ειπαμεΝ το εργοστασιοΝ;;;

    καλα
    αφηστε τα περι παροχου
    σας μαθαμε δα!
    πειτε εδω, στο κοινο σας, την μια αληθεια την μοναδικη!
    ο Μηλος Φιρικης κι ο Φοιβος σας, ερωτευθεντες αμφοτεροι την Ηλεκτρα μου, επαιξαν ξυλο μεχρι χαμού κι εξεπνευσαν εξ ερωτος!
    σας εχουν γραμενο(δυο -μ- ?), κοινως…
    χα!
    δε θα το ‘λεγα;
    δε με ξερετε..!

    καλο μηνα, αγαπητε!

  7. 7 νατασσάκι Ιούλιος 1, 2008 σε 10:25 μ.μ

    @ Ορέλια, δεν ξέρω τι θα κάνει ο Φοίβος ΤΟΥ με την Ηλέκτρα ΣΟΥ, αλλά κάτω τα χέρια από το Μήλο Φιρίκη, εντάξει;
    Τόσο καιρό του στέλνω φιλιά!!!! :lol: :lol: :lol:

  8. 8 ritsmas Ιούλιος 2, 2008 σε 7:47 π.μ.

    Καλημερα και καλό μηνα Σωτηρη, συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες. Υπομονή ειναι η μονη ενδεδειγμένη συμβουλή
    ριτς

  9. 9 Sotiris K. Ιούλιος 2, 2008 σε 10:54 μ.μ

    νατασσάκι, Καλό μήνα!
    Εγώ το ξέρω ότι θα ζήσω πολλά χρόνια, οι … άλλοι συμφωνούν; :) :)

    Καλό βράδυ

  10. 10 Sotiris K. Ιούλιος 2, 2008 σε 10:56 μ.μ

    darthiir ναι, για να μη μας πιάσει η ανία της ρουτίνας! :)
    Καλησπέρα

  11. 11 Sotiris K. Ιούλιος 2, 2008 σε 10:56 μ.μ

    aeipote ευχαριστώ πολύ.
    Επίσης!

  12. 12 Sotiris K. Ιούλιος 2, 2008 σε 10:57 μ.μ

    anemoessa επίσης καλό μήνα.
    Και καλές βόλτες :)

  13. 13 Sotiris K. Ιούλιος 2, 2008 σε 10:58 μ.μ

    Silia ομολογώ ότι ελάχιστα συγχύστηκα γι αυτό καθ εαυτό το πρόβλημα.
    Με την αντιμετώπιση του παρόχου όμως, ε αγρίεψα λιγάκι!!
    Καλησπέρα

  14. 14 Sotiris K. Ιούλιος 2, 2008 σε 11:07 μ.μ

    Ωρέλια αν σαν υπεραξία ορίσεις τη διαφορά μεταξύ της αμοιβής για τους παραγωγικούς συντελεστές οι οποίοι χρησιμοποιούνται στην παραγωγή αγαθού ή υπηρεσίας και της τιμής πώλησης αγαθών και υπηρεσιών, ακόμα κι αν η υπηρεσία που παράγεις δεν διανέμεται μέσω της αγοράς, αλλά με άλλου τρόπους, τότε ο κάθε εργαζόμενος, ανεξάρτητα από κλάδο και τομέα της παραγωγής δημιουργεί υπεραξία.
    Το θέμα που προκύπτει εν συνεχεία είναι το ποιος νέμεται αυτή την υπεραξία και πώς γίνεται η διανομή της.
    Εύκολο είναι όμως να το εντοπίσει κανείς και αυτό!
    Θα χρειαστεί βέβαια να βρει, μεταξύ των άλλων και τα έσοδα από τα οποία καταβάλλεται η αμοιβή των συντελεστών παραγωγής και τον τρόπο που συγκεντρώνονται αυτά τα έσοδα!

    Κατόπιν αυτών και επειδή παρά τα όνειρα, εξακολουθώ και αποτελώ μέρος του εργατικού δυναμικού τούτης της κοινωνίας, ναι παράγω υπεραξία!

    Αυτά με τους έρωτες, τα κατάλαβα μεν δεν έχω διάθεση να τα αναλύσω, καλοκαιριάτικα δε.
    Τούτη την ώρα, με το Φοίβο βοηθό (τον έβαλα να κάνει και κάτι τις άλλο), δεν έχω όρεξη να του ανοίξω κουβέντες για έρωτες.
    Θέλεις να τον πιάσει το παράπονο και να με παρατήσει σύξυλο σε αυτά που χρειάζεται να κάνω; :)

    Το πρόβλημα όμως δεν ήταν του παρόχου.
    Η ΕΥΔΑΠ το δημιούργησε!!
    Καλό σου βράδυ

  15. 15 Sotiris K. Ιούλιος 2, 2008 σε 11:07 μ.μ

    Νατασσάκι ο Μήλος Φιρίκης, σε χαιρετά!!!
    και χμμ μάλλον σου κλείνει και το μάτι!!!
    Λες να μου βγήκε… πολυγαμικός;;;;
    :) :)

  16. 16 Sotiris K. Ιούλιος 2, 2008 σε 11:08 μ.μ

    Ritsa μου το ξέρω ότι συμβαίνουν παντού και ή αλήθεια είναι ότι έχω διάθεση υπομονής ετούτο τον καιρό!
    (ακόμα :) )
    :)

    Καλησπέρα

  17. 17 νατασσάκι Ιούλιος 3, 2008 σε 2:22 π.μ.

    ήμουν σίγουρη για τον Φιρίκη! -κι αφού η επόμενη αγορά μου θα είναι Μήλο, θα κανονίσω να πάρω θηλυκό Φιρίκι, Χα!
    :lol: :lol:

    (εμ, τόση συμπάθεια, τσάμπα να πάει; :P )

    Φιλί! ;)

  18. 18 orelia Ιούλιος 3, 2008 σε 8:49 μ.μ

    τι να σας πω;
    εγω μια απλη ερωτηση εκαμα
    αλλωστε, μια νοικοκυρα ειμαι
    τι ειμαι;
    ωστοσο, επειδη μου δινετΑΙ η εντυπωσις πως φαλτσαρετΕ στον ορισμο, ενα βλεφαρο στα απλα μαθηματα πολιτικης οικονομιας θα το ριξω
    μολις κρυωσει ο καιρος..
    κι ενα στη Μαρξιστικη Ηθικη
    διοτι, πως να το κανομεν, αυτο που περιοριζετε τον Φοιβο σας απο τις συζητησεις περι ερωτος κι ουτε που τον ενημερωνετε, κατι σε μη ηθικον μου ερχεται, οπως λογου χαριν οι αρχοντες στους δουλους
    ακους εκει!

    υπολογιστες των εθνων σηκωθειτε
    τη κυριαρχια των αφεντικων
    ινα μην αποδεχθειτε!

  19. 19 orelia Ιούλιος 3, 2008 σε 9:09 μ.μ

    νατασσακι dear(or diar?)

    ο υπολογιστης ειναι ιδιον ανδρικον
    αι γυναικαι ουδεμιαν σχεσιν εχουσιν με ταυτας τας διεργασιας μυελου
    αυται χαρακτηριζονται απο ευαισθησιαν, καλαισθησιαν κι αναισθησιαν (ενιοτε)

    ως αι Σιμονες Μπωβουαρ των καλωδιων ομως, δυναμεθα να πραξωμεν αντιθετα εις το ρευμα και να παραγομεν θηλυκας τοιαυτας μοναδας (ή μαιναδας;) αι οποιαι θα πραττουσιν οτι και οι ανδρες επι του προκειμενου
    θα δρουν υπολογιστικα ητοι!

    ταυτα κι ουχι αλλα

  20. 20 orelia Ιούλιος 3, 2008 σε 9:16 μ.μ

    δε μου λετε …Λαερτη
    δηλαδη η ΕΥΔΑΠ εριξε υδωρ εις τας οπτικας ινας του παροχου προκειμενου να τας καθαρισει, ουτως ειπειν;

  21. 21 νατασσάκι Ιούλιος 3, 2008 σε 10:26 μ.μ

    @ Ορέλια,

    (τι να σας απαντήσω τώρα, dear! :lol: :lol: )

    συμφωνώ απόλυτα με την προτροπή σας
    υπολογιστές των εθνών σηκωθείτε κλπ,

    (αυτός ήταν ο απώτερος σκοπός μου, άλλωστε, όταν “μιλούσα” στον Φιρίκη, το καταλάβατε, ε; )

    (και είναι φανερό, φαντάζομαι, ότι όπου “ξεσηκωθείτε” -εγώ μέσα, από τα πρώτα χρόνια του σχολείου το είχα αυτό, ακόμα με θυμούνται! Απουσιολόγος (σχεδόν πάντα) και μπροστά στις αποχές και τις καταλήψεις, δεν συνέβαινε συχνά… ;) )

    Μαζί σας, λοιπόν -το τωρινό μου λαπ-τόπι το ονόμασε ήδη ο Καμηλιέρης, αλλά το θηλυκό Μήλο, δεν το γλυτώνει! :lol: :lol:

  22. 22 orelia Ιούλιος 5, 2008 σε 12:30 μ.μ

    πως ειπατε νατασσακι οτι ονομασε ο Καμηλιερης το τοπι σας;
    :)

  23. 23 Sotiris K. Ιούλιος 5, 2008 σε 1:09 μ.μ

    νατασσάκι ….. η … ώρα η καλή!!! :) :)

  24. 24 Sotiris K. Ιούλιος 5, 2008 σε 1:17 μ.μ

    Ωρέλιά μου να ρίξετε και δυο!!
    Αλλά προηγουμένως μελετήστε τι λέω…
    “Αν σαν υπεραξία ορίσεις…”

    Βεβαίως με πολύ ενδιαφέρον θα περιμένω τις παρατηρήσεις της απλή οικοκυράς!!!

    Το ζήτημα της σχέσης μου με τον Φοίβο πάντως δεν θα σας το λύσει η Μαρξιστική ηθική, ούτε οι εντολές του συγχωρεμένου του Φαράκου.
    Υποθέτω ότι θα χρειαστεί να μελετήσετε, αφού τους ορίσετε, μια σειρά νέων κανόνων, που θα αφορούν στις σχέσεις νοός και ψηφιακού τοιούτου (νοός εννοώ ε; )

    (Αφήνω το γεγονός ότι θα πρέπει να ορίσετε και την έννοια της ηθικής!!! )

    Τέλος, το σύνθημά σας έχει ενδιαφέρον.
    Δεν ξέρω όμως γιατί αλλά μου θύμισε κάτι που έλεγε ο παππούς μου.
    Η αλεπού εργάτες γύρευε
    κι αυτή εργατολόγαγε!!!

    Το φαντάζεσαι η Ηλέκτρα σου να επαναστατήσει;
    Χμμμ άσε και το ενδεχόμενο του συνδρόμου της Ηλέκτρας δηλαδή…

    Μάλλον έχετε φωτιές στο σπίτι σας, και εσείς ψάχνετε αλλού!!!!
    :) :) :)

  25. 25 Sotiris K. Ιούλιος 5, 2008 σε 1:19 μ.μ

    Ααα όσο για την παρέμβαση της ΕΥΔΑΠ, νομίζω πως ναι κάτι τέτοιο έκανε.
    Θέλοντας να καθαρίσει καλά τις οπτικές και άλλες ίνες, έκοψε τον αγωγό στη μέση για να πάει παντού το απορρυπαντικό!!!!!

    Και πήγε!!!

  26. 26 Sotiris K. Ιούλιος 5, 2008 σε 1:21 μ.μ

    νατασσάκι και Ωρέλια, πείτε τα :)

  27. 27 νατασσάκι Ιούλιος 5, 2008 σε 2:17 μ.μ

    @ ορελια, Ahmed -είναι Τούρκος, βλέπεις! :)
    (τώρα πρέπει να αρχίσω να ψάχνω όνομα για θηλυκό μήλο -γιαααα πες! :lol: )

    ευχαριστούμε για την άδεια, εσένα περιμέναμε :pp
    (φιλί..στον Φιρίκη, ντε!:) )

  28. 28 orelia Ιούλιος 5, 2008 σε 9:24 μ.μ

    χμμμμ!
    Μελέκ!

    “Μελεκ σημαινει αγγελος”
    το εχεις διαβασει;
    :)

  29. 29 orelia Ιούλιος 5, 2008 σε 9:31 μ.μ

    τα ειδα αυτα τα Αν σας αγαπητε και το ορισεις, επισης
    και ειναι αυτα που με κανανε και διαπιστωσα την ανγκη μιας νεας μου επαφης με την πολιτκη οικονομια κι ας ειναι μικρη…
    επισης, τα ιδια αυτα με ωθησαν στο συμπερασμα πως φιλελευθεριζετε ετοι (ετσι γραφεται;)
    δεν πηρατε το μαθημα σας απο τις αποδειξεις του σαπιου αυτου συστηματος;
    Ε;;;;

    αφηστε τον Φαρακο εκει που ειναι κι ας βρουμε απαντησεις στα προβληματα νεαρε, διοτι, μπορει εσεις κι εγω και μερικοι δεκαδες αλλοι να εχουμε περασει και με τα λιγα, αλλά η νεοτερα συντριπτικη πλειοψηφια συνηθισε αλλιως και δε μας βλεπω καλα οπως πανε τα πραγματα
    μελαγχολιες θα πεσουν
    αν Γκουτσι φορεμα δε φορεσουν
    με εννοειτε ασφαλως
    ε;

    ο παππους σας
    διορατικοτατος!
    γνωριζε απο τοτε πως θα συναντησετε εμενα, μιαν αλεπου..!
    :))

    η Ηλέκτρα θα παραμεινει εις τους αιωνας Ηλεκτρα
    οι ρολοι στους κλασικους ειναι για να υπηρετουν διαχρονικα τις ιδιες αξιες, αγαπητε!

  30. 30 νατασσάκι Ιούλιος 5, 2008 σε 10:25 μ.μ

    πολύ καλό -το κρατώ!
    :)

    Το έχω διαβάσει, φυσικά -είμαι “βιβλιοσκουλίκι”, είπαμε..
    και μου άρεσε πολύ - διαβάζω έτσι κι αλλιώς πολύ (πριν τα blog πολύ περισσότερα, μα ας είναι.. ), αλλά ότι έχει μέσα χαμένες πατρίδες, ένα παραπάνω -η μισή καταγωγή μου και η αγαπημένη Σμυρνιά γιαγιά φταίει, γι’ αυτό. :)
    (η άλλη μισή, στην…Κρήτη βρίσκεται! :) )

  31. 31 Sotiris K. Ιούλιος 6, 2008 σε 12:23 π.μ.

    Ωρέλια μου, γιατί με προκαλείτε καλή μου;
    Όχι ουδεμία διάθεση να φιλελευθερίσω οικονομικώς έχω(διότι κοινωνικώς μια τέτοια τάση την έχω)
    Αλλά και όχι δεν με πήραν ακόμα στο κατόπι οι οσμές του σάπιου αυτού συστήματος.
    Βλέπεις η μύτη μου είναι βουλωμένη από καιρό!!!
    Πρόλαβαν άλλα και τη βούλωσαν!!
    :)

    Για τα δε λοιπά, κυρίως για την ανάγκη να βρούμε λύσεις, έχω την βάσιμη πεποίθηση ότι προέχει να ορίσουμε το πρόβλημα!!!!
    Πώς να λύσεις κάτι που δεν ξέρεις τη διατύπωσή του;
    Διότι πρόβλημα που να διατυπώνεται με την έκφραση “να βρεθεί τρόπος ώστε τα γκούτσι να είναι (με την οικονομική έννοια) ελεύθερα αγαθά”, δεν νομίζω ότι μπορεί να διατυπωθεί!!!

    Όσο για τον παππού μου, ναι κι εγώ τον βρίσκω.. διορατικό!
    (Αφού φρόντισε να με έχει… εγγονό !!! :) :) )

    Και δεν μου λέτε, (με αφορμή τη θέση σας για την Ηλέκτρα) αρχίσαμε να γινόμεθα … συντήρησις; :) :)

  32. 32 orelia Ιούλιος 6, 2008 σε 6:32 μ.μ

    νατασσακι,

    :) :) :)
    βιβλιοφαγε φιλη μου!!!!
    ειναι πολυ καλο βιβλιο θεωρω
    το εδωσα σε μια μαθητρια μου να το διαβασει

  33. 33 orelia Ιούλιος 6, 2008 σε 6:48 μ.μ

    Σεβασμιοτατε,

    με μαλωνετε θεωρω και δεν σας αδικω
    θα αρχισω ομως αλλιως

    1. το εχομεν καταλαβει πως αγαπατε = εισαστε φιλος της ελευθεριας, κοινωνικα
    το εκτιμησαμε δεοντως και συνεχιζομεν
    2. μου διδετε παρακαλω αποδειξεις περι της μη διαθεσης σας να φιλελευθερισετε οικονομικα;
    3. θα εκτιμουσα βαθυτατα αν βοηθουσατε και τη δικη μου μυτη να βουλωσει!
    νοικοκυρα αμαθη κι απραγη, απο που να περιμενω αν οχι απο τους φιλοσοφους φιλους;
    4. συντηρησις ειμεθα εξαπανεκαθεν Αργυροτατε, δυστυχως
    εχουμε ομως θεσει στοχον ζωης την εκ ριζας αλλαγη μας επι του αντιθετου
    5. να το ορισουμε το προβλημα Εκπλαμπροτατε και βοηθηστε επ αυτου παρακαλω
    και κατοπιν να περασουμε στις συνεδριες αποφασης μοντελου αντιμετωπισης του
    και βεβαιως δικιο εχετε, ετσι που διατυπωσα το θεμα το εκχυδαϊσα (ή επραξα το αμαρτημα του λαϊκισμου;)

    στο μυαλο μου ηρθαν γεννιες που μεγαλωσαν με σχετικη αφθονια αγαθων και παροχων και μια σπαταλη ολων αυτων οπως προσωπικα εκτιμω
    αν τα πραγμα ζορισουν, θα αρχισουν φοβαμαι οι περικοπες και, υποθετω, πως θα εχουμε εκρηξεις ασχημων συναισθηματων, σχεσεων, πραξεων (το κινητο πχ για μενα ειναι βοηθητικο και οχι κυριο μεσο - για τη κορη μου ομως και τις φιλες τοκινητο σηματοδοτει μ ια συνεχη παρουσια(;) του ενος μεσα στο καθημερινο του αλλου - υπερβολη το χαρακτηριζω εγω, τα παιδια ομως οχι!)

    ωστοσο, με το τελος αυτων των σκεψεων, μου ηρθαν στο νου, η γεννια των 700 ευρω και οι νεοι αυτης της κατηγοριας που με καποιο τροπο βιωνουν ηδη το προβλημα εντονα..
    θα μου πειτε, θα το βιωσουν εντονοτερα…

    δεν ξερω
    δεν ειμαι δυνατη λυτης
    μπορει να ειμαι δυνατη παρατηριτρια και καταγραφεας ιδιομορφος, αλλά στα άλλα, ζητω βοθεια :)

    καλην εσπεραν να εχετε

  34. 34 Sotiris K. Ιούλιος 7, 2008 σε 1:15 μ.μ

    Ωρέλια πλην του εαυτού μου, δεν μαλώνω άλλον!
    Αποδείξεις για την μη φιλελευθεριάζουσα τάση μου, άλλη πλην της δήλωσης, εν μπορώ να έχω. Εσείς έχετε να μου δείξετε σημάδια γι αυτήν την υποτιθέμενη τάση μου;

    Για τα περί των καταστάσεων του παρελθόντος που αφορούσαν σε σήψη συστήματος για το οποίο υπήρξαν πολλές προσδοκίες των ανθρώπων, καλύτερα να μην…. Πονάει!!

    Για το πρόβλημα, έχω την άποψη ότι αυτό που περιγράφετε δεν είναι το πρόβλημα.
    Αυτό όπως και πολλά άλλα είναι αποτέλεσμα προβλημάτων.
    Τι λέτε κι εσείς;

    (Παρεπιπτόντως, ποια είναι αυτή η γεννιά των 700 ευρώ; Μήπως να πούμε τα πράγματα καθαρά και με το όνομά τους; Μήπως η εφεύρεσή της συνιστά ένα πολύ ενδιαφέρον άλλοθι για την διαδρομή προς την .. απραξία! Δεν λέω ότι είναι έτσι… Αναρωτιέμαι!!)

    Καλό σας απόγευμα.

  35. 35 orelia Ιούλιος 7, 2008 σε 6:34 μ.μ

    Αουτσ! αυτο εννοουσατε;
    κι εμενα το πτωχο μυαλο μου πηγε στα περι ημων συστηματα.. αληθεια!

    καταλαβα και βιαζομαι να συμφωνησω
    αλλά δεν ειμαι σιγουρη ποσο θα κρατησει αυτο
    διοτι μεχρι να κανω απενεργοποιηση του υπολογιστη μου, ισως και ναχω νεα προβληματικη αναπτυξει(μεγαλα λογια λεω τωρα τελευταια! ή μηπως απο παντα τα ελεγα;)
    αλλά, θα μου πειτε πιο ειναι το προβλημα;
    υποσχομαι να σταματησω εκει
    η ζεστη δε σηκωνει τετοιες κουβεντες και σας ταλαιπωρω

    ** δε μου λετε;
    στην προταση που την τελειωσατε με κεινο το …Πονάει! και βιαστικα να πονεσω, μηπως αλλαξατε ρουν;
    τον αρχικο ρου της δικης μου αποριας;
    ξεγλυστρησατε;

    δες
    οτι υπαρχει, υπαρχει
    η γεννια των 700
    μεχρι προτινος, τη σκεπτομουν με λυπη
    μια κυρια ομως, ανεπτυξε καποια στιγμη την αποψη της λεγοντας
    ναι! τοσα παιρνουν και οντως με τοσα δεν μενεις μονος και δεν κανεις οικογενεια, αρα ναι! αναγκαζονται να μενουν με τους γονεις
    μενουν ομως με τους γονεις οχι για να τσονταρουν κι αυτοι στα εξοδα της οικογενειας αλλά για να μπορουν να χρησιμοποιουν τα 700 για οτι τους ζηταει το συστημα, το image τους, τις εξοδους τους, τα σουπερ κινητα τους κλπ
    καγκελο η τσιγγανα η …..στρια!
    δεν νομιζω να εννοειτε το ιδιο βεβαια
    εσεις αλλου το πατε, ισως
    εφευρεση;
    ποιος ο εφευρετης, για να συνεχισουμε απο κοινου την κουβεντα
    πιστευετε πως ειναι υποθεση;
    δεν υφισταται;
    ή οτι επιβληθηκε για να δεσμευσει, να φιμωσει τον κοσμο;
    θα μου πειτε;

  36. 36 Sotiris K. Ιούλιος 7, 2008 σε 7:58 μ.μ

    Ωρέλια, να ξεκινήσω από το τέλος.
    Θερώ λοιπόν εφεύρεση την έννοια του όρου γενιά των 700 ευρώ και μάλιστα κατά κακή απομίμηση του όρου γενιά Χ (Generation X)
    Γιατί εφευρέθηκε; Μάλλον για να αποτελέσει άλλοθι επιλογών στην διαμόρφωση των στόχων και των όρων παραγωγής.
    Εφευρέτης, δεν ξέρω ποιος ακριβώς ευφάνταστος νους είναι, ξέρω όμως ότι την “άρπαξαν” την έκφραση τα τζιμάνια των ραδιοτηλεοπτικών μέσων και ο καθένας την πιπιλάει κατά πώς τον βολεύει.
    (μεταξύ των άλλων το παιχνίδι που παίζει η εξουσία -κάθε μορφής και είδους- είναι να διαμορφώνει συνείδηση αποδοχής της εκμετάλλευσης(!!!) και της όλης κατάστασης αυτής, αλλά και αποδοχής της ελαχιστοποίησης του κόπου)

    Μερικώς θα συμφωνήσω με την ανάλυση της κυρίας για το πώς λειτουργεί στους νέους ανθρώπους η αντίληψη του είμαι η γενιά των 700 ευρώ.
    (πάει να πει των 230 χιλιάδων δραχμών το μήνα δηλαδή.. εσύ πόσα έπαιρνες όταν ξεκίνησες να εργάζεσαι; Πόσα .. γκούτσι φορέματα και αξεσουάρ είχες στην γκαρνταρόμπα σου; πότε πήρες το πρώτο σου αυτοκίνητο; πόσο σύχναζες στην παραλιακή; γενικά πόσο σε επηρέαζε το life style της εποχής;)
    [Ααα και μη πει κανείς ότι ζηλεύω που η νέα γενιά απολαμβάνει ποιότητας ζωής που δεν απήλαυσα εγώ. Στις αναλύσεις που κάνω, προσπαθώ και νομίζω το καταφέρνω, να μη παρεμβάλλω τα προσωπικά μου.]
    Εκεί που διαφωνώ είναι στο ότι το σύστημα απαιτεί να τροφοδοτούν το ίματζ τους!
    Ποιο σύστημα, ποιο ίματζ και κυρίως γιατί;
    Κατεβατά μπορώ να σημειώσω, αλλά νομίζω ότι και αυτά είναι αρκετά!

    Τέλος γι αυτό το “πονάει”.
    Δηλαδή τι; Να υποθέσω ότι δεν καταλάβατε πως αναφέρομαι στις σοσιαλιστικές σκέψεις και ιδέες;
    Δεν καταλάβατε ότι μιλάω κατά κύριο λόγο για τις χώρες του λεγόμενου υπαρκτού σοσιαλισμού; Εκεί δεν αναπτύχθηκε σε μέγιστο βαθμό η εκμετάλλευση του πολίτη από τους συντρόφους του που κατέλαβαν τις καρέκλες της εξουσίας; (νομενκλατούρα)
    Να συνεχίζω περισσότερο λέγοντας ότι στην προσπάθειά τους να πετύχουν ό,τι ήθελαν να πετύχουν -πάντως όχι τα ιδανικά της σοσιαλιστικής επανάστασης- από ένα σημείο και μετά έπαψαν να σέβονται την ανθρώπινη αξιοπρέπεια αλλά και τους όρους διαβίωσης σε ένα ανεκτό φυσικό περιβάλλον;
    Πώς να μην πονάει όταν σκέπτεσαι πως όλα αυτά έγιναν στο όνομα του ανθρώπου και της κοινωνίας;

    Βράδιασε και κάνει και ζέστη..
    Νομίζω ότι φτάνει μέχρι εδώ…
    Την καλησπέρα μου

  37. 37 orelia Ιούλιος 8, 2008 σε 8:15 π.μ.

    σε ευχαριστώ!
    (προσεξες τον τονο; τονιζω οταν θελω να υπογραμμισω..)
    θα ηθελα να συνεχισω αλλά καπου ειπα πως υποσχομαι να μην σε ταλαιπωρησω άλλο!
    μπορω να αθετησω το λογο μου;
    ειναι για καλο!
    :)

    καλημερα!

  38. 38 Sotiris K. Ιούλιος 9, 2008 σε 10:58 μ.μ

    Ωρέλια και βέβαια τον πρόσεξα τον τόνο!
    Ουδεμία αντίρρηση πάντως να συνεχιστεί η κουβέντα.
    Δεν θα θεωρήσω ότι αθέτησες το λόγο σου!!!!!

    Καλησπέρα

  39. 39 orelia Ιούλιος 10, 2008 σε 11:39 π.μ.

    τωρα στο
    μου “εφυγε” :))
    μονο ενα πες μου

    επειδη ισχυει αυτο: “Γιατί εφευρέθηκε; Μάλλον για να αποτελέσει άλλοθι επιλογών στην διαμόρφωση των στόχων και των όρων παραγωγής.” καθως και το οτι την αρπαξαν τα τζιμανια των ΜΜΕ και την χρησιμοποιουν αναλογα, σημαινει πως δεν υπαρχει η γεννια των 700 ευρω οπως και το προβλημα τους;

  40. 40 orelia Ιούλιος 10, 2008 σε 11:40 π.μ.

    α-στο :)
    ηθελα να πω :)
    το πληκτρολογιο μου πειναει μαλλον

  41. 41 Darthiir the Abban Ιούλιος 10, 2008 σε 1:46 μ.μ

    Τούρκο κι εσύ;

  42. 42 orelia Ιούλιος 10, 2008 σε 2:09 μ.μ

    τσ!
    κρητικο

    κανει;
    :)

  43. 43 Darthiir the Abban Ιούλιος 10, 2008 σε 2:16 μ.μ

    Δεν ξέρω…
    Εμένα ο Τούρκος μου πάντως είναι μόνιμα πεινασμένος…

  44. 44 νατασσάκι Ιούλιος 10, 2008 σε 4:55 μ.μ

    ναι, Καμηλιέρη μου, πάλι στον Τούρκο θα τα ρίξεις!!!
    (ο δικός μου γιατί δεν “τρώει” γράμματα, ε; :p)

    (αααααλλάάάάά ξέρω -τα sVista φταίνε, εγώ ΔΕΝ έχω!!! :lol: :lol: )

  45. 45 orelia Ιούλιος 10, 2008 σε 6:27 μ.μ

    κι εμενα ο κρητικος
    η πρωτη κουβεντα μολις με δει ειναι: τι θα φαμε σημερα;
    - ασε με!, η απαντηση…

    περασα;
    :)

    νατασσακι!!!
    τι ειναι τα Σβηστα;
    :))

  46. 46 νατασσάκι Ιούλιος 10, 2008 σε 6:40 μ.μ

    :lol: :lol: :lol:

    Ωρέλια, οι “τούρκοι” μας ειναι λαπ-τοπια :)

    (ο δικος μου έχει windows XP και δουλευει μια χαρά, του Καμηλιέρη έχει Vista -και τρώει γράμματα ;) )

  47. 47 Sotiris K. Ιούλιος 10, 2008 σε 7:27 μ.μ

    Ωρέλια νατασσάκι, darthiir χμμ δεν σας φταίνε οι υπολογιστές…
    Ούτε τα προγράμματα!!

    Μάλλον με τη συντήρηση έχει να κάνει το θέμα..

    Καθαρίζετε ποτέ τα πληκτρολόγιά τους; ε; :) :)

  48. 48 Sotiris K. Ιούλιος 10, 2008 σε 7:28 μ.μ

    Ωρέλια, για την “γενιά των 700 ευρώ” λέω λοιπόν πως όχι δεν υπάρχει!!!
    Άλλα στοιχεία υπάρχουν, αλλά αφού είπες άστο :) το αφήνω!!!

  49. 49 νατασσάκι Ιούλιος 10, 2008 σε 7:39 μ.μ

    Εμένα ΔΕΝ τρώει γράμματα, λέμε!!!
    Του Καμηλιέρη πες τα :p

    (το ξέρω, είναι ένα ακόμα τμήμα της Καμηλιέρειας Γκρίνιας αυτό για τον Τούρκο ;) )

  50. 50 Sotiris K. Ιούλιος 10, 2008 σε 7:43 μ.μ

    νατασσακι, μεγάλη μπουκιά τρώγεεεεε :)

    Καλού κακού πάντως, καθάριζε το χώρο, όσο μπορείς, ΚΑΤΩ από τα πλήκτρα!! :)

  51. 51 νατασσάκι Ιούλιος 10, 2008 σε 7:48 μ.μ

    (το έχω σε βάση με ανεμιστήρα -και το καθαρίζω συχνά, και πάνω και κάτω -τον προσέχω εγώ τον Τούρκο μου ;) )

  52. 52 Sotiris K. Ιούλιος 10, 2008 σε 7:50 μ.μ

    Νατασσάκι, μα τότε δεν είναι φορητός!
    Αυτός είναι… βασικός!! :) :)

  53. 53 νατασσάκι Ιούλιος 10, 2008 σε 7:56 μ.μ

    και που να δεις όταν πάρω Μήλο, τι καλά που θα είναι :)
    (είπαμε, τον προσέχω και του φέρομαι με αγάπη)
    (αλλά όχι όσο το Μήλο ;) )

  54. 54 Darthiir the Abban Ιούλιος 10, 2008 σε 8:04 μ.μ

    Μια νέα Εύα γεννιέται…

  55. 55 Σύλβια Ιούλιος 10, 2008 σε 10:34 μ.μ

    Συγνώμη, αυτή η εκμετάλλευση από την νομενκλατούρα στις χώρες του υπαρκτού σοσιαλισμού, μπορείς να μου την περιγράψεις;
    Γιατί εκεί έζησα αλλά αυτή την απλοϊκή καραμέλα των “αριστερών” της Δύσης δεν την κατάλαβα.
    Δεν λέω ότι όλα ήταν εντάξει, όχι βέβαια, όλοι από πάνω μέχρι κάτω έκλεβαν όπως εδώ (πλην των γονέων μου και άλλων Λακεδαίμονων),
    αλλά τα πράγματα είναι λιγάκι πιο περίπλοκα.
    Θα δεχτώ με ευχαρίστηση να το συζητήσω εκτεταμένα για να διευρύνω κι εγώ τους ορίζοντές μου, Σωτήρη.

  56. 56 Sotiris K. Ιούλιος 10, 2008 σε 11:59 μ.μ

    darthiir Εύα; Τι; Σκέτη;
    :)

  57. 57 Sotiris K. Ιούλιος 11, 2008 σε 12:12 π.μ.

    Σύλβια, δεν νομίζω ότι μπορώ να γίνω πολύ αναλυτικός εγώ, για το θέμα αυτό.
    (δηλαδή μπορώ, μεταφέροντάς σου κείμενα και περιγραφές που έχουν κατά κόρον δημοσιευτεί, αλλά δεν νομίζω ότι αυτό δεν μπορείς να το κάνεις και μόνη σου)
    Μπορώ όμως να σου επισημάνω, αυτό που μόλις σημείωσες κι εσύ.
    Την ύπαρξη της Νομενκλατούρας. Της ομάδας που αποφάσιζε στο όνομα μεν του λαού, αλλά μακριά από τις πραγματικές του ανάγκες.

    Και μόνον η δημιουργία και η διατήρηση αυτού του μηχανισμού, είναι ανατροπή των ιδεωδών της σοσιαλιστικής επανάστασης!
    Ξέρεις πολύ καλά, για τη δικτατορία του προλεταριάτου.
    Ε μη μου πεις ότι θα μπορούσε ποτέ να εκληφθεί σαν έκφραση αυτής της επαναστατικής δομής, η διαμόρφωση μιας κάστας ανθρώπων που αναπαρήγαγε την εξουσία της!
    Θέλεις να συζητήσουμε για τους τόπους παραθερισμού που απολάμβαναν οι κομματικοί ηγέτες;
    Θέλεις να συζητήσουμε για την αδιαφορία για την καταστροφή του περιβάλλοντος στο όνομα της ανάπτυξης;
    Θα μου πεις, τι όλα ήταν άσχημα εκεί;
    Όχι βεβαια. Και ούτε συγκρίνονται τα πιο πολλά με αυτά που υπάρχουν στην “αναπτυγμένη” καπιταλιστική δύση.
    Το θέμα όμως δεν είναι να κάνουμε σύγκριση με κάτι που θεωρούμε σαν δεδομένο ότι είναι άσχημο.
    Το θέμα είναι να δούμε αν αυτά που ονειρεύονταν αυτοί που ξεκίνησαν να αλλάζουνε τον κόσμο, έχουν καμιά σχέση με αυτά που υπάρχουν όταν άλλαξε ο κόσμος!!

  58. 58 Darthiir the Abban Ιούλιος 11, 2008 σε 12:47 π.μ.

    Όχι, με τούρκο και προσεχώς με μήλο…
    (και θα δώσει στον τούρκο το μήλο και καταλαβαίνεις μετά τί θα ακολουθήσει…. εύες…)

  59. 59 νατασσάκι Ιούλιος 11, 2008 σε 12:52 π.μ.

    Καμηλιέρη μου, σε είδα!!!!!
    :lol: :lol: :lol:

    (είδα ΚΑΙ τα μπακάρντι -φταίω εγώ τώρα, να συμμαχήσω, ε; )
    :p

  60. 60 Sotiris K. Ιούλιος 11, 2008 σε 1:00 π.μ.

    darthiir η πάσα αλήθεια είναι πως… αυτό το κοκτεϊλ, δεν το γνωρίζω!!
    (χιικ)
    Μπορώ όμως να το αντιληφθώ!!!
    σσστττ μας βλέπουν!!

  61. 61 Sotiris K. Ιούλιος 11, 2008 σε 1:00 π.μ.

    νατασσάκι, άσε τον κόσμο να εκφραστεί καλέ :) :)

  62. 62 Darthiir the Abban Ιούλιος 11, 2008 σε 1:08 π.μ.

    Μα;
    Πώς με είδε;;; :o

    Ήμουν απόλυτα σίγουρος ότι είχα κρυφτεί καλά πίσω απ’ την γκαμήλα….

    Χμφφττττ…

  63. 63 νατασσάκι Ιούλιος 11, 2008 σε 1:09 π.μ.

    :?

    Καλά -δεν ξαναμιλάω -γι’ απόψε :p
    (αλλά αύριο ταξιδεύει -και το τηλέφωνο θα χτυπάει μέχρι να φτάσει, και θα γκρινιάζει πάλι, ξέρω εγώ :p Και θα φταίνε, η μανούλα και ο μπαμπάς! )

    Καληνύχτα σας!
    (πφφφ! άντρες :P)

  64. 64 Darthiir the Abban Ιούλιος 11, 2008 σε 1:12 π.μ.

    Θα βάλω την καμήλα να το σηκώνει…

  65. 65 Sotiris K. Ιούλιος 11, 2008 σε 1:12 π.μ.

    darthiir εσύ κρυφτηκες πίσω από την καμήλα, δεν σκέφτηκες όμως ότι και η καμήλα είναι θηλυκό; ;) :)

  66. 66 Sotiris K. Ιούλιος 11, 2008 σε 1:13 π.μ.

    νατασσάκι, πες παιδί μου καλό ταξίδι και άσε τις γκρίνιες βραδιάτικα :)

  67. 67 Sotiris K. Ιούλιος 11, 2008 σε 1:14 π.μ.

    darthiir αμ, αν βάλεις την καμήλα να σηκώνει το τηλέφωνο… πρόκοψες!!!
    :)

  68. 68 νατασσάκι Ιούλιος 11, 2008 σε 1:18 π.μ.

    (τώρα δεν φταίω… )

    Εγώ γκρινιάζω, ε; :ppp

    Καλό ταξίδι θα του πω, αυτό είναι σίγουρο :)
    (πώς να κρυφτείς από τη μανούλα, βρε; :lol: )

    Και θα βάλεις ΤΙς (2) γκαμήλες να απαντάνε;;;;

    Ωχχχχχ!!!!
    :lol:

  69. 69 Darthiir the Abban Ιούλιος 11, 2008 σε 1:19 π.μ.

    Μπαααα μην ανησυχείς, έχει αποδειχθεί καλός ωτακουστής…
    Πάω να την προετοιμάσω… :)

  70. 70 Sotiris K. Ιούλιος 11, 2008 σε 1:21 π.μ.

    νατασσάκι, μανούλα, δυο καμήλες που πετάνε… μάλλον έχω χάσει επεισόδια.
    Δεν μπορεί να φταίει το λίγο ποτάκι!!!

  71. 71 Sotiris K. Ιούλιος 11, 2008 σε 1:21 π.μ.

    darthiir παραδίνομαι.
    πράξε κατά βούληση!!

  72. 72 Darthiir the Abban Ιούλιος 11, 2008 σε 1:26 π.μ.

    Αντιθέτως, φταίει το λίγο ποτάκι…
    Από μπουκάλι και πάνω αρχίζεις να μπαίνεις στο νόημα… :P

    Σας αφήνω τώρα γιατί με ζητάει το μαξιλάρι μου και μου κάνει και σκηνές ζηλοτυπίας γιατί ασχολούμαι λέει όλο με τις καμήλες μου και γι’ αυτό δεν έχω κάνει ούτε μία θυσία…

    Καλή σας νύχτα :)

  73. 73 νατασσάκι Ιούλιος 11, 2008 σε 1:30 π.μ.

    Καμηλιέρη μου :lol:

    (άντε λέμε!)

    Σωτήρη, θα στα εξηγήσουμε άλλη φορά, με την κατάλληλη συνοδεία, όπως κατάλαβες ;)

    Καληνύχτα :)

  74. 74 Sotiris K. Ιούλιος 11, 2008 σε 1:30 π.μ.

    Λογικό το βρίσκω..
    και ευφυές…
    λέω να σε μιμηθώ!
    Καληνυχτα

  75. 75 Sotiris K. Ιούλιος 11, 2008 σε 1:31 π.μ.

    νατασσάκι, θα περιμένω
    Καληνύχτα

  76. 76 orelia Ιούλιος 11, 2008 σε 9:47 π.μ.

    για την ιστορια… ή τον ιστορικο;.. τελος παντων!
    ο κρητικος μου ειναι ριαλ χιουμαν και μας αγορασε πριν - - - - 5+ ετη, ενα σουπερ υπολογιστη που, χαρις στο καλο μου σερβις, κραταει ακομη ανυποχωρητα.. φτου μην τον ματιασετε!!!! ε! να μην τον λεω κρητικο; :):):)

    το δικο μου λαπΙ τοπΙ ειναι σουρεαλ ελληνικο και θηλυκο γιατι.. ετσι μου αρεσει!!! ε μα!

    καλο ταξιδι στον καμηλιερη και τις γκαμηλες του :)

    Sotiris k…

    πολυ μου αρεσει η Sylvia που σας κολλάει πολιτικα!
    εμ! βαρεθηκα τη μοναξια!…
    κι επισης μου αρεσει ακριβως επειδη την λενε Συλβια :)
    (μια συναδελφος με αποκαλει και καταγραφει ως Συλβι.. απο την καποια ταινια.. :) )

    με κολαζετε!!! και δεν το αντεχω…

    δ ε ν υ π α ρ χ ε ι???????????

    παραδινομαι!
    ποια άλλα στοιχεια?
    θα μου πεις παρακαλω;;;;

    καλημερα

  77. 77 Σύλβια Ιούλιος 11, 2008 σε 7:37 μ.μ

    Αγαπητέ Σωτήρη,
    αυτό για τον παραθερισμό των κομματικώ υγέτων είναι μύθος.
    Το κάθε δεύτερο νοικοκυριό της Πράγας είχε στην περιουσία του ένα εξωχικό (σπιτάκι ξύλληνο παραδοσιακό, συνήθως σε κάποιο χωριό, το οποίο το επισκευάστηκε οι οικογένεια) Η νομενκλατούρα μπορεί να είχει ένα σπιτάκι κάπως μεγαλύτερο. Και στην Μπρατισλάβα οι περισσότεροι είχαν κάτι στα βουνά να παραθερίζουν ή τουλάχιστον έναν μικρό κύπο. Οι διακοπές όλων μας ήταν πάνω κάτω ίδιες. Στα βουνά και καμιά φορά στη Βουλγαρία, Ρουμανία ή Γιουγκοσλαβία. Η νομενκλατούρα μπορεί να έχει πάει λίγο πιο πολλές φορές στη Γιουγκοσλαβία, αλλά οι διακοπές σήμαινε για όλους βουνό σε “ξενοδωχείο” των συνδικάτων του κάθε τόπου εργασίας.. Όλοι είχαν τέτοιο. Όλοι. Όυσιαστικά τσάμπα. Και δεν ήταν άσχημα.
    Και οι διαφορές δεν ήταν τέτοιου μεγέθους για να μπορούμε να μιλάμε για εκμετάλλευση των εργαζομένων. Άλλωστε όλοι σε μας ήταν εργαζόμενοι και κανείς δεν ζούσε από επενδύσεις, ενοικιάσεις κλπ. όπως εδώ.
    Δεν μπορούμε να μιλάμε σε καμιά περίπτωση για εκμετάλλυση. Αναπαραγωγή της εξουσίας, ναι. Αυταρχισμό, ναι. Βλακεία, ναι…

  78. 78 orelia Ιούλιος 11, 2008 σε 9:56 μ.μ

    να σε διαβασω να απαντας στη Συλβια και θα βαλω πεπμτο σκουλαρικι στ’ αφτι…

  79. 79 Sotiris K. Ιούλιος 11, 2008 σε 11:23 μ.μ

    Ωρέλια για ψάξε ένα που να σου πηγαίνει :) :)

  80. 80 orelia Ιούλιος 11, 2008 σε 11:39 μ.μ

    εδω ειμαι και περιμενω
    με το σκουλαρηκι επ ωμου!
    να παρουσιασω;
    :)

    (δικαιολογια εψαχνα.. παλί…)

  81. 81 Sotiris K. Ιούλιος 11, 2008 σε 11:46 μ.μ

    Ωρέλια ε όχι και αμέσως… :)
    Κανε δοκιμές :) χχαχαχα

  82. 82 orelia Ιούλιος 11, 2008 σε 11:49 μ.μ

    δεν κανω τιποτα
    στην εχω στησει
    με ενδιαφερει ακρως να σε δω να απαντας σε εναν ανθρωπο που εζησε εκει
    αντε
    ακομη;

  83. 83 orelia Ιούλιος 11, 2008 σε 11:49 μ.μ

    καλα
    παω να κανω καμια ζωγραφια κι ερχομαι παλι
    ναι;

  84. 84 Sotiris K. Ιούλιος 11, 2008 σε 11:59 μ.μ

    Ωρέλια μην περιμένεις άμεση απάντηση..
    εν καιρώ :)

  85. 85 orelia Ιούλιος 12, 2008 σε 12:30 π.μ.

    ε βεβαια!
    βαλατε τη Νινα να σας πιασει τη κουβεντα!
    δηθεν δε προλαβαινετε
    εσεις ο ευγενης εχετε καλεσμενο!!!
    ε καλα
    τωρα θα σας μαθουμε εσας;
    πφ!
    αναχωρω
    καλο ξημερωμα

  86. 86 Sotiris K. Ιούλιος 12, 2008 σε 12:33 π.μ.

    Ωρέλια ουδεμία σχέση με τη Νίνα η καθυστέρηση της απάντησης, αλλά σε ένα τέτοιο θέμα, και με δεδομένη την… εποπτεία σας, ε χρειάζεται να σκεφτώ λίγο τα επιχειρήματα
    Ναι ναι… ενίοτε σκέπτομαι κιόλας :) :)

  87. 87 Sotiris K. Ιούλιος 12, 2008 σε 1:58 π.μ.

    Σύλβια διαβάζοντας το σχόλιό σου σκέφτηκα αρχικά να απαντήσω με περιπτώσεις. Πχ, όσο και να λες ότι δεν υπήρχαν ιδιαίτερα θέρετρα στην πρώην Σοβιετική Ένωση στα οποία απολάμβανε τις ανέσεις της η εξουσία, θα σου πω ότι τα γεγονότα λένε άλλα.
    Η ηγεσία της πρώην σοβιετικής ένωσης, η ηγεσία της ρουμανίας κλπ, σαφώς ζούσε μέσα στη χλιδή και την πολυτέλεια.

    Όμως εν τέλει, δεν είμαι εγώ που θα γίνω απολογητής το Καπιταλισμού (να λέω δηλαδή τι καλός που είναι ο καπιταλισμός) και πολέμιος του σοσιαλισμού.
    Ούτε και ήταν αυτή εξ αρχής η πρόθεσή μου.
    Άλλωστε δεν είπα ποτέ τι καλός που είναι ο καπιταλισμός. Ίσα ίσα..
    Για όσους με ξέρουν, τα αντίθετα υποστηρίζω.

    Εκείνο που είπα είναι ότι ένα σύστημα που η ανθρωπότητα, οι απλοί άνθρωποι σαν εσένα, εμένα, σαν κι εμάς, στήριξαν τα όνειρά τους, κατέρρευσε -και αυτό είναι δυστυχώς μια ιστορική πραγματικότητα-, εξ αιτίας της σήψης και της παρακμής που συσσωρεύτηκε και δεν είχε την ικανότητα να καθαρίσει.

    Δεν θα αναλύσω τα πολιτικά γεγονότα που οδήγησαν σ αυτή την εξέλιξη.
    Αν κατάλαβα καλά εσύ είσαι από την Τσεχοσλοβακία, άρα έζησες ή οι δικοί σου έζησαν τα γεγονότα της Άνοιξης της Πράγας, αλλά και την είσοδο των σοβιετικών τανκς τον Αύγουστο το 68.
    Δεν θα αναφερθώ αναλυτικά στα γκουλάγκ, τις διώξεις των αντιφρονούντων, τις ελλείψεις αγαθών και τη μαύρη αγορά που αναπτύχθηκε…
    Δεν θα μιλήσω καν για τις διώξεις των ιδεών και τις διώξεις σε επίπεδο τέχνης και πολιτισμού.

    Άλλωστε όλα αυτά δεν είναι πρωτοφανή, ούτε τα συνάντησε κανείς μόνον στο χώρο του υπαρκτού σοσιαλισμού.

    Εκείνο που με έκανε να σημειώσω ότι “πονάει”, είναι πως αυτά, επειδή ήταν και παραμένουν κοινός τόπος στο χώρο της Δύσης και των καπιταλιστικών χωρών, δεν περίμενε ο κόσμος που πίστεψε στην ιδέα του σοσιαλισμού ότι θα τα συναντούσε και εκεί.

    Θα μου πεις γιατί; κι εκεί άνθρωποι δεν διοικούσαν;
    Ναι, αλλά υποτίθεται ότι αυτός ο χώρος, αυτή η ιδεολογία, θα ανέβαζε τον άνθρωπο.
    Θα τον βοηθούσε να ξεφύγει από τις μικρότητές του.

    Όμως τα τανκς που μπήκαν στην Πράγα, ο στρατός που εισέβαλε στο Αφγανιστάν, οι κοινωνικές αντιθέσεις που εμφανίστηκαν στα ναυπηγεία του Γκντασκ, οι εξορίες στη Σιβηρία, έδειξαν ότι το όνειρο δεν μπορούσε να πετάξει.
    Πλακώθηκε κάτω από τις ερπύστριες, πουλήθηκε στη μαύρη αγορά, καταναλώθηκε με τόνους αλκοόλ!!

    Και όπως και να το κάνεις Σύλβιά μου, όλα αυτά δεν τα έκαναν οι κακοί εχθροί του συστήματος.
    Όλα αυτά τα έκαναν αυτοί που υπηρετούσαν το συγκεκριμένο σύστημα…
    Και όλα αυτά, κάνουν την υπόθεση υπαρκτός σοσιαλισμός να πονάει…

    Αυτά ήταν που εννοούσα, όταν σημείωνα ότι το θέμα “πονάει”

    (Ευτυχώς όμως.. υπάρχει κι εκείνος ο στίχος που λέει, “ό,τι δεν με σκοτώνει, με κάνει πιο δυνατό” και εμάς, ακόμα τουλάχιστον δεν μας σκότωσε…. )

    Την καλημέρα μου

  88. 88 orelia Ιούλιος 12, 2008 σε 12:50 μ.μ

    να ορισουμε τη χλιδη βασει κοινωνικοοικονομικου συστηματος;
    (γιατι, διαβαζοντας εμεις εδω χλιδη, εχουμε μια συγκεκριμενη εικονα.. οχι; κι οπως περνανε τα χρονια κι η παγκοσμιοποιηση μας “διαθετει” ολο και πιο ολλα προϊοντα κι ανεσεις(;), οι εικονες που εχουμε ειναι τυπου σηριαλ “τολμη και γοητεια” κλπ..)

    ελπιζω να μη διαβασες μονο Σολζενιτσιν…
    ενταξει! ενταξει! ξ ε ρ ω πως δεν διαβασες μονο Σολζενιτσιν..
    ομως, η κοπελα, στο τελος του σημειωματος της λεει: “Δεν μπορούμε να μιλάμε σε καμιά περίπτωση για εκμετάλλυση. Αναπαραγωγή της εξουσίας, ναι. Αυταρχισμό, ναι. Βλακεία, ναι… ”

    τωρα παω.. στο χωρο που ανηκω ντε
    κουζινα
    τα υπολοιπα, επι νεοτερας ευκαιριας

    ..
    καλη σας ημερα

    εργαστηκατε σκληρα, ειδα, χτες βραδυ… :)

    προσεχετε διοτι οντως ..εποπτευω.. :)

  89. 89 orelia Ιούλιος 12, 2008 σε 12:51 μ.μ

    Αααααααααααααααααα
    να το γραψω μη μου φυγει

    Νιτσεϊκος;
    ελεος!
    πως τα συνδιαζετε εσεις ενας της αναθεωρησης;
    ω Παναγια μου!

  90. 90 Σύλβια Ιούλιος 12, 2008 σε 8:44 μ.μ

    Για σου Ορέλια, κέρδησες τις συμπάθιες μου.
    Θα σε διαβάσω αύριο, αναλυτικά.

  91. 91 Σύλβια Ιούλιος 12, 2008 σε 9:09 μ.μ

    Σωτήρη, μη τα βάζουμε όλα σε ένα τσουβάλι, λένε στη χώρα μου.
    Πρέπει να βλέπουμε και τον Ιστορικό παράγοντα, γιατί όλα άλλαζαν (εκτώς από το ότι υπήρχαν συμαντικές διαφορές στις διαφορετικές χώρες).
    Ο σοσιαλισμός “έπεσε” γιατί εξαντλήθηκε, εκεί που πήγε να μετατραπεί σε μία καινούργια ποιότητα.
    Αλλά και η άρνηση μες’ στην εξέλιξη είναι.
    Διάβασε το βιβλίο “Υπουργείο του τρόμου” (βιβλιοπολείο Πρωτοπορεία)και θα δεις ότι ο πόνος μας μπορεί να μαλακώσει χάρη στην κατανόηση του Ανθρώπου. Και ο άνθρωπος εξελισσώταν, αναπτυσσώταν σε αυτά τα καθεστώτα, παρόλο όλα.
    Παρόλο που ηττήθηκε προς το παρόν από την ιδιοτέλεια αυτών που περίμεναν σαν τα κοράκια να αρπάξουν την περιουσία, όταν πέσει ο “αυταρχικός σοσιαλκομμουνισμός”.

  92. 92 orelia Ιούλιος 13, 2008 σε 10:05 μ.μ

    κι εσυ, τη δικη μου νωριτερα :) Συλβια

    εχω ομως μιαν υποχρεωση να πω πως τον Sotiris K τον γνωριζω …4,5 χρονια
    και το γεγονος πως συνεχιζω να συνομιλω μαζι του μετα τοσο καιρο, δειχνει πως εγω η απροσιτη, σνομπ και δυσκολη στην επικοινωνια, κατι εχω εκτιμησει σε αυτον και συνεχιζω ετσι :)
    ομως, του την εχω στημενη πολιτικα
    οχι γιατι ειναι συντηρητικος ή φιλος του καπιταλισμου ή και του μοντελου φιλελευθερης αναπτυξης οικονομικα (το κοινωνικα το συζηταμε απο διαφορες πλευρες), αλλά γιατί εδω στη δικη μας πατριδα, εχουμε εναν ιστορικο ανταγωνισμο οι δυο ιστορικες πλευρες της αριστερας
    αλλά θα αφησω τον ιδιο να στα πει
    εκεινος αλλωστε ειναι διαβασμενος και σοφος
    εγω δεν ειμαι παρα μια νοικοκυρα που δουλευει παραλληλα και διαισθητικα προσεγγιζει τα πραγματα
    πολλά φιλιά

    σε ευχαριστω Συλβια

  93. 93 Sotiris K. Ιούλιος 13, 2008 σε 11:38 μ.μ

    Ωρέλιά μου καλύτερα να δώσουμε τη σχετική διάσταση της χλιδής.
    Αυτό δεν είναι το λογικό;
    Φυσικά και δεν διάβασα μόνον Σολτζενίσιν και Πάστερνακ.
    Διαβάζω και εφημερίδες, παρακολουθώ και τηλεόραση, αλλά σκέπτομαι κιόλας :)
    Και ξέρεις, η σκέψη με οδηγεί, μπορεί και να είναι λάθος βέβαια, στο να πω ότι όταν παραδέχεται κανείς μια κατάρρευση, καλά θα κάνει να προσπαθεί να δει το βάθος των αιτιών και όσο σκληρές και αν είναι, και όχι να στέκεται στην επιφάνεια..

    Την καλησπέρα μου

  94. 94 Sotiris K. Ιούλιος 13, 2008 σε 11:40 μ.μ

    Ωρέλιά μου δεν σε ήξερα και για … θεούσα!!!!!!!!
    !!!!!!!
    Πρόοδος!!!

    Διότι αυτό το Θεέ μου που επικαλείσαι τι λιγότερο μπορεί να είναι από ένδειξη των συνειδησιακών σου επιλογών;
    (Κάτι ανάλογο δηλαδή με τη δική μου κατάταξη στους .. νιτσεϊκούς, επειδή επικαλέστηκα φράση του Νίτσε :) )

    :)

  95. 95 Sotiris K. Ιούλιος 13, 2008 σε 11:47 μ.μ

    Σύλβιά μου, δεν βάζω τίποτα και ποτέ στο τσουβάλι.
    Ούτε τα προφανή..
    Προσπαθώ να σκεφτώ όμως τις αιτίες των πραγμάτων, ακόμα κι αν αυτά που καταλήγω καθόλου δεν μου αρέσουν!

    Και οι αιτίες που οδήγησαν την κατάρρευση ενός συστήματος δεν μπορεί να αποδοθούν στη .. βλακεία.
    Γιατί ακόμα κι αν οφείλονται σε βλακείες, οφείλει να δει κανείς τι ήταν εκείνο που επέτρεψε όχι μόνον την εμφάνισή τους, αλλά και την επικράτησή τους…

    Είναι φανερό ότι ενώ έχουμε μπροστά μας, αναμφισβήτητα γεγονότα, οι εκτιμήσεις που κάνουμε είναι διαφορετικές….
    Συμβαίνει αυτό.
    Και είναι και καλό εν τέλει γιατί βοηθάει τη σκέψη.
    Αρκεί να την αφήνουμε ελεύθερη.

    Σίγουρα θα το ψάξω το βιβλίο και θα το διαβάσω, διότι με ενδιαφέρει να έχω εμπεριστατωμένη άποψη για όσα με απασχολούν..
    Θα σου γράψω σχετικά όταν το διαβάσω…

    Ευχαριστώ για τις παρεμβάσεις

  96. 96 Sotiris K. Ιούλιος 14, 2008 σε 12:42 π.μ.

    Ωρέλια, ε όχι και σοφός!!
    (όχι ότι και τα άλλα καλά σου λόγια δεν έχουν δόση τινά υπερβολής, αλλά το … σοφός παρά είναι :) )

    Επί των πολιτικοιδεολογικών τώρα, κατά τη γνώμη μου όλα χρήζουν ενδελεχούς μελέτης και επαναπροσδιορισμού.
    Μας αρέσει δεν μας αρέσει, ούτε ο κόσμος είναι ίδιος, ούτε τα εργαλεία ανάλυσής είναι επίκαιρα πλέον.
    Παρόλα αυτά, προσωπικά είμαι αισιόδοξος ότι το μέλλον θα είναι χαμογελαστό!

    Να σου πω ευχαριστώ και ότι η εκτίμηση είναι αμοιβαία; Το ξέρεις νομίζω. Να πω ότι τα πειράγματά σου ουδόλως με ενοχλούν; Το έχω πει ήδη πολλές φορές. άρα…

    Καλό σου ξημέρωμα.. :)

  97. 97 orelia Ιούλιος 14, 2008 σε 9:59 π.μ.

    Παναγια μου, ειπα, νεαρε!
    κι εχει σημασια
    διοτι, αν δεν κανω κι εδω λαθος, ειναι το μονο προσωπο-ανθρωπος στο ?, δε ξερω πως να το πω ‘η πως το λενε… στην θεϊκη οικογενεια, ας πουμε

    ωστοσο, χαιρομαι ναμιλω με εξυπνους ανθρωπους εξοχοτατε, διοτι, ναι! γι αυτον ακριβως τον λογο επικαλεστηκα εδω τα θεια, οπως δε συνηθιζω να επικαλουμε..

    κατα τα λοιπα…

    καλην ημερα ναχετε

    σας αφηνω στις ενδιαφερουσες κουβεντες σας
    :)

  98. 98 orelia Ιούλιος 14, 2008 σε 8:43 μ.μ

    Darthiir,

    για δες κι αυτο!
    διαβαζει, λεει, κι εφημεριδες!
    εγγυηση τωρα αυτο, ε;

  99. 99 Darthiir the Abban Ιούλιος 15, 2008 σε 10:31 π.μ.

    Μισό για να ελέγξω, τί μάρκα;

  100. 100 Sotiris K. Ιούλιος 15, 2008 σε 8:21 μ.μ

    Ωρέλιά μου, λες να είναι μεγάλη η απόσταση μεταξύ Παναγιάς και Θεού στην επίκληση;