Μονόλογοι…

Τα χαιρετίσματα από το φίλο και παλιό συνεργάτη, φτάσανε με τωρινό συνάδελφο.
Λογικό, αφού ο πέμψας είναι στη σύνταξη πια, να έρθει η κουβέντα στα μετά την εργασία.
Για πρώτη φορά η σκέψη σου, αν και επεξεργασμένη από καιρό, φάνηκε στον «αέρα».
Για να είμαι ειλικρινής, σκέπτομαι, για ένα χρόνο μετά από εδώ, να μην κάνω τίποτα. Τίποτα που να έχει σχέση με εξαρτημένη εργασία δηλαδή.
Θα σταθώ παρατηρητής του εαυτού μου και του περιβάλλοντός μου και θα προσπαθήσω να ξανα-ανακαλύψω τον κόσμο μέσα στον οποίο ζω!
Να σου εξομολογηθώ κάτι; Γνωρίζω πολύ καλά για τον εαυτό μου, ότι δεν ξέρει πώς να βγάζει χρήματα! Τριάντα ένα χρόνια εδώ μέσα, ουδέποτε με απασχόλησε να «πουλήσω» κάτι. Ό,τι έκανα και κάνω είναι γιατί θεωρώ πως υπηρετώ μια ιδέα, άρα δεν με απασχολεί η διαπραγμάτευση της αμοιβής μου.
Φυσικά γνωρίζω πως όλοι μας έχουμε κρυμμένες δεξιότητες και ικανότητες τις οποίες ουδέποτε αποπειραθήκαμε να τις προβάλουμε και να τις αξιοποιήσουμε!
Θεωρώ λοιπόν ότι μου χρειάζεται να πάρω τον απαιτούμενο χρόνο για να ανακαλύψω τις δικές μου δεξιότητες, αυτές που τώρα λανθάνουν!
Αν με ρωτήσεις αυτή τη στιγμή, τι θα έψαχνα να βρω, αν έπαυα να ασχολούμαι με ό,τι κάνω μέχρι τώρα, είναι εντελώς σίγουρο ότι θα σου έλεγα πως θα αναζητήσω κάτι ανάλογο! Αυτό ξέρω να κάνω. Σε αυτό το πεδίο νιώθω ασφαλής. Πώς να αναζητήσω κάτι άλλο, για το οποίο δεν ξέρω αν έχω τις ικανότητες να τα καταφέρω; Χρειάζεται ικανός χρόνος, -η περίοδος του έτους που ανέφερα είναι ενδεικτική. Μπορεί να χρειαστούν και δύο χρόνια ή μόνον τρεις μήνες- ώστε να απεμπλακώ από τις «αγκυλώσεις» της μέχρι τώρα διαμορφωμένης καθημερινότητας, και να κοιτάξω κατάματα κάτι άλλο!
Να νιώσω ικανός να αναμετρηθώ μαζί του.
Να ανανεώσω και να ανατροφοδοτήσω το λόγο της ύπαρξής μου!

Ποτάμι τα λόγια, με μια ανάσα, δεν επέτρεψαν στον συνομιλητή παρά να συγκατανεύσει με μια κίνηση του κεφαλιού.

Τα σημάδια των ημερών, όχι εκείνα της βροχής που έπεφτε το πρωί, έκαναν σαφές πως η θέση πίσω από το γραφείο, πρέπει να εγκαταλειφθεί.
Δεν είναι και σίγουρο ότι η παρουσία στα … χαρακώματα θα δώσει λύσεις.
Τακτική κίνηση είναι περισσότερο.
Τον εχθρό τον ξέρεις και ξέρεις πως δεν είναι αυτός που στέκεται μπροστά σου.
Μήτε αυτός που θέλει να δείχνει ότι ελέγχει τις κινήσεις.
Ο «εχθρός», που δεν είναι ακριβώς εχθρός, στέκεται ακόμα πιο πίσω και κρύβεται καλυπτόμενος από μπετοναρισμένες ιδέες και χτισμένες ιδεολογίες.

Αυτός δεν είναι πόλεμος με τους ανεμόμυλους.
Οι ανεμόμυλοι του Θερβάντες συμβόλιζαν την αναδυόμενη καινούργια οργάνωση της παραγωγής και της κοινωνίας.
Εδώ έχουμε κρυμμένες σκιές στο σκοτάδι που υπεραμύνονται προσωπικών συμφερόντων.
Σκιαμαχία ίσως είναι ο καλύτερος προσδιορισμός.

Οι πόρτες άνοιξαν και έκλεισαν πολλές φορές.
Πρόσωπα, με έκπληξη ή απορία, που έστρεψαν τα μάτια στον εισβολέα.
Σκέψεις που ξεδιπλώθηκαν και βρήκανε καθολική αποδοχή.
Ή εξίσου καθολική απόρριψη…

Και είναι οι μεσημεριανές εκπομπές της τηλεόρασης, άξιες λόγου για να ασχοληθεί κανείς μαζί τους;
-Αν έχεις τη δυνατότητα να μην παρασυρθείς από τον προτεινόμενο προβληματισμό, αλλά να τις δεις κάθε μια από αυτές τις εκπομπές σαν μια εικόνα στον τοίχο, ναι, είναι. Γίνονται ενδιαφέρουσες. Σού αφήνουν χώρο να αναπτύξεις το δικό σου προβληματισμό. Να δεις ουσιαστικά τους μηχανισμούς που έχεις απέναντί σου και με τους οποίους παλεύεις ….
Η συζήτηση με τη συνάδελφο στο περιθώριο των άλλων αναζητήσεων.
Όπως και εκείνη για τους … ηθοποιούς. Το ίδιο .. περιθωριακή.
-Όσο και να διακρίνεις την ύπαρξη μεγάλου ταλέντου, οι περισσότεροι από τους ηθοποιούς είναι εντέλει αμόρφωτοι. Για το επάγγελμά τους αμόρφωτοι.
Αν τύχει και κάνουν επιτυχία με την επιλογή ενός ύφους, διαμορφώνοντας μια «περσόνα» όπως συνηθίζεται να λέγεται, τότε ακόμα και όταν αλλάζει το ύφος του έργου, εκείνοι συνεχίζουν να προσεγγίζουν τους ρόλους με τα στοιχεία της «περσόνας» από την οποία άντλησαν την επιτυχία και όχι από το γενικότερο ύφος και στόχους του κειμένου που καλούνται να υποστηρίξουν και να υπερασπιστούν.

Τώρα,το γιατί ανακατεύεσαι με αυτά, μάλλον θα πρέπει να το αποδώσεις στις καταπιεσμένες ανησυχίες και τα εξίσου απωθημένα ενδιαφέροντα. Όχι ότι σου πέρασε από το μυαλό να ασχοληθείς με την τέχνη ειδικότερα. Γενικότερη είναι η προσέγγιση.

Ούτε και για την πολιτική έχεις βλέψεις, αλλά οι διαφωνίες σου με τη διαχείριση που γίνεται στα φαινόμενα που αναδύονται από τη σύγκρουση στο ΠΑΣΟΚ, είναι σημαντικές.
Και για καθ’ εαυτή τη σύγκρουση, η άποψή σου, ότι δηλαδή πρόκειται για υγιή συμπεριφορά, αν διατυπωθεί ευρύτερα, θα προκαλέσει, αν όχι καγχασμούς, τουλάχιστον βλέμματα απορίας.

Μέχρι πριν λίγο ο Λαζόπουλος έδινε την παράστασή του από τηλεοράσεως.
Αντικειμενικά αυτό που κάνει είναι άξιο θαυμασμού. Σαν μορφή τέχνης.
Όμως, ταυτόχρονα είναι και εξαιρετικά επικίνδυνο για τη Δημοκρατία.
Η αφαιρετική προσέγγιση στα γεγονότα, με τη δικαιολογία της σάτιρας, δημιουργεί προκαταλήψεις, που επειδή σχηματοποιούνται μέσω της διασκέδασης και του γέλιου, εδραιώνουν αντιλήψεις που σύντομα θα ορθώσουν ανάστημα αντικοινωνικό και απάνθρωπο!
Ας μην γίνει αναφορά και στην εδραίωση του εθνικισμού που επιτυγχάνεται ηθελημένα ή άθελά του.
Στη χειρότερη μάλιστα μορφή του!

Περασμένη πια η ώρα.
Τα πολιτικά, με προσεγγίσεις κυρίως επιφανειακές και συνήθως υπηρετούσες σκοπιμότητες, συνεχίζουν απτόητα να πιάνουν «στασίδι» σε όλες τις τηλεοράσεις.

Το ποτήρι του κρασιού στέκει, εδώ δίπλα, άδειο.
Καιρός να κλείσει το τεφτέρι της ημέρας.
Παραγέμισε….

6 Σχόλια to “Μονόλογοι…”


  1. 1 ritsmas 24 Οκτωβρίου, 2007 στο 9:45 μμ

    καθε ενότητα ειναι ξεχωριστή. Και πού να την αγγίξεις όταν περνάς βιαστικά απο ενα μπλογκ να δεις, να μυρίσεις κάτι, να κλέψεις μια ιδέα… Το πρώτο με τον δυνάμει συνταξιουχο ειναι ουτοπικό. Ολοι λεμε ότι θέλουμε να κάψουμε για ενα χρονο και μετα…. α, μετά αρχίζουμε να γερνάμε, να μυρικάζουμε, να στραβοτιμονιάζουμε, να βλέπουμε παντού φαντάσματα, μοναχικά ανθρωπάκια, κρεμασμένα με μανταλάκια απο το σχοινί. Ποιό σχοινί, όμως ; Εκείνο που οδηγεί κατ ευθείαν στην καταπακτή.

    Ο Λαζοπουλος μου αρεσει, αλλα πηγαινει στον άλλο μου τον εαυτό . Τον λίγο, τον αστείο, αυτον που θελει να ξεδώσει. που δεν τον νοιαζουν και πολλα, ισα η επιφάνεια των πραγμάτων… Ναι, εναν κίνδυνο για τη δημοκρατία τον διακρινω,, αλλά δεν ανησυχώ πολύ.

    Και φυσικά παντού σκοπιμότητες για τα πάντα.
    Ετσι ειναι Σωτήρη. Ετσι μεγαλωσαν οι περισσότεροι απο μας και τωρα εχει μπλέξει πολύ το κουβάρι…Αντε, καληνυχτα

  2. 2 orelia 24 Οκτωβρίου, 2007 στο 9:49 μμ

    * φοβαμαι τις σκιες
    τις φοβαμαι πολυ

    * ερχεται ομως καποια στιγμη που παρατηρεις τον ηθοποιο να αλλαζει και να παιζει και τους αλλους ρολους
    μπορω να σου δωσω ονοματα
    Γκιρ, Γουίλις(αυτος,,, ακομη), ο δικος μας Λαζοπουλος(δες τον Ελ Γκρεκο…) και αλλοι βεβαια
    τους την εχω στημενη κι οταν αυτοι αρχιζουν να ..παιζουν τους ..συγχωρω 🙂 😦

    * στο: «μια ζωη δυο ζωες», το ιδιο επελεξε να κανεις ο ..πρωταγωνιστης εχοντας τη ψευδαισθηση πως αλλαζει(!!!) ζωη…! να ασχοληθει με αυτο που ηδη ηξερε καλα και να το κανει.. λεει.. καλυτερο… δακρυσα.. γι αυτο δακρυσα… το ιδιο θα επελεγα κι εγω.. οι βαθειες τομες δεν μου πανε.. αλλιως, θα τις ειχα ηδη κανει…
    μεινε
    δειχνοντας τις σκιες
    αν εφικτο ειναι
    μεχρι οποιο σημειο ειναι

    πως ειναι δυνατον εξω απο το χορο να δω πως χορευω και να κανω απο τιμηση και διορθωσεις;

    καληνυχτα
    κι ας μελαγχολικη ειναι

  3. 3 Sotiris K. 25 Οκτωβρίου, 2007 στο 1:09 πμ

    ritsmas, ευτυχώς οι άνθρωποι ζούμε με την ελπίδα, πες την και ψευδαίσθηση ότι εμείς θα καταφέρουμε να κινηθούμε διαφορετικά.
    Φυσικά, κατά βάθος ξέρουμε την αλήθεια…

    Μπορεί να μην ανησυχείς για τις επιπτώσεις της σάτιρας του Λαζόπουλου, αλλά ξέρεις, από τα μικρά τα αδιόρατα, αυτά που τρυπώνουν στο μυαλό, γίνονται οι μεγάλες αλλαγές…

    Καλή σου νύχτα

  4. 4 Sotiris K. 25 Οκτωβρίου, 2007 στο 1:21 πμ

    Ωρέλια στα πιο πολλά συμφωνούμε!

    Μου δίνεις όμως αφορμή να αποσαφηνίσω αυτό που λέω στην αρχή.
    Όχι, δεν σκέφτομαι, μετά την έξοδό μου από την εργασία μου, να αναζητήσω το ανάλογο ή το ίδιο.
    Γι αυτό είπα ότι για ένα χρόνο δεν θα κάνω τίποτα.
    Η ιδέα είναι να δοκιμάσει κανείς άλλες πλευρές της προσωπικότητάς του και κυρίως να βρει άλλες ικανότητες που σίγουρα διαθέτει, όλοι διαθέτουμε, και αυτές να τις καλλιεργήσει.
    Αν είναι να κάνω τα ίδια, είναι σίγουρο ότι η φθίνουσα πορεία θα επιταχύνεται.
    Μπορώ να υποθέσω ότι αν ασχοληθώ με κάτι νέο που δεν το ξέρω, η προσπάθεια να το κατακτήσω-αυτό το νέο, το εντελώς διαφορετικό-θέλω να πιστεύω ότι θα με κρατάει σε εγρήγορση..

    Προς το παρόν πάντως μένω…
    Παρά την γκρίνια μου, νιώθω ακόμα ότι αντέχω…

    Ήδη στο .. διπλανό το καλύβι μου, μπήκε ένα κείμενο που προσπαθεί να φωτίσει κομμάτια από τους δρόμους που όλοι περπατάμε.
    Καλό ξημέρωμα

  5. 5 orelia 25 Οκτωβρίου, 2007 στο 6:25 μμ

    στο …Rock, οι νεοι δινουν το στιγμα της εποχης κι οι ..παληοι αντεχουν
    ασχετο μαλλον ε..;;; 🙂 😦
    το ειδα το κειμενο
    σκεφτηκα να το εκτυπωσω και να το μοιρασω στα παιδια στο σχολειο
    μετα με επιασε το ..ανταγωνιστικο μου
    θα αδειασει το ΓΕΛ της περιοχης..
    ειπα να το εκτυπωσω για τους συναδελφους
    ειμαστε τοσο… τοσο… δεν την εχω τη λεξη.. που θα απογοητευτω
    αψυχοι! αυτη η λεξη ταιριαζει
    ας ειναι
    θα τη βρουμε
    παντως θα το δωσω στα παιδια της ΕΛΜΕ μας
    θα αξιζε να δεις την αναλυση συναδελφου εκει για το οικονομικο και το ασφαλιστικο

    απ αλλου ξεκινησαμε κι αλλου το πηγαμε
    (πληθυντικος μεγαλοπρεπειας.. ! :)) )

    υγιαινΟΙτε!

    καλο βραδυ

  6. 6 Sotiris K. 25 Οκτωβρίου, 2007 στο 9:27 μμ

    Ωρέλια, το ροκ.. είναι ροκ…
    Όποιος αντέχει κυλάει μαζί του..
    (το ίδιο άσχετο 🙂 )

    Χαίρομαι που διαβάσατε το κείμενο.
    Ήδη, όπως θα είδατε προκάλεσε αντιδράσεις.
    Ομολογώ ότι θα ήθελα και άλλες απόψεις.

    Ευχαριστώ πάντως για την υποδοχή που το κάνατε!

    Καλό σας βράδυ.


Σχολιάστε




Είναι αναγκαίο!! Και σημαντικό

Τι θέλει αυτό εδώ; Στο blog ενός άντρα; Μα όλοι οι άνθρωποι έχουν ανάγκη. Κάνε ένα κλικ εδώ χωρίς πολλά πολλά. Το βρήκα στης Fevisκαι είπα να το φέρω κι εδώ. Δεν κοστίζει τίποτα, δίνει πολλά!

Οι φωτογραφικές μου ανησυχίες

Αν θέλεις να δεις το κόσμο και με τα δικά μου μάτια, μπορείς να πατήσει εδώ

Ημερολόγιο

Οκτώβριος 2007
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Οι φίλες και οι φίλοι μου

  • Αείποτε
  • Αερικό
  • Αθήναιος
  • Αλεξάνδρα
  • Αλίκη
  • Alkyoni
  • All my Life
  • Alombar
  • Αλώπηξ
  • Αμά(λ)θεια
  • Amelie
  • Amo
  • Ανάσα του Βορρά
  • Ανδρομέδα
  • Απουσία
  • Απουσία
  • Aqua
  • Αραχτός
  • Άρτεμις
  • Αστραδενή
  • Αurora*
  • Avanti
  • Βασιλική
  • BeBe
  • Βιολιστής στη στέγη
  • Βιτρούβιοι Άγγελοι
  • Γητεύτρια
  • Γυφτάκι
  • Γλαρένια
  • Composition doll η νεωτέρα
  • Composition doll το κλειστόν
  • CD των εγκλημάτων
  • Darth
  • Δέσποινα
  • Δώρα Τσίρκα
  • ee
  • Ελληνίδα
  • Έλσα
  • Ευγενική
  • Gitsaki
  • Goudaki
  • Γωγώ
  • Θεία Λένα
  • Η Eυθύνη του Λάθους
  • Fevis
  • Fiorina
  • Σαν τανία
  • Ημίαιμος
  • Θέμης
  • Johny B. Good
  • Ιφιγένεια Η εν μπλογκοσφαίρα
  • Ind. Daisies
  • K & K
  • Kakasximos
  • Καλοκαιρινός
  • Κανατάκη, ουδεμία σχέση με τον Μπαρπαγιάννη
  • ΚαπετάνιοςK
  • Καπετάνισσα
  • Καπλάνι
  • Kαραμήτσος
  • Κατερίνα
  • KV
  • Κρατκάγια= μειλίχια
  • το Κυκλάμινο
  • Κυκλoδίωκτον
  • Kyriaz
  • Λαμπρούκος
  • La Strada
  • Λίλλη
  • Λίτσα
  • Λόλα
  • Λυκόφως
  • Λύσιππος
  • το Μαρικάκι
  • Μαριλία
  • Μαρίνα
  • Η Μαρίνα και εδώ
  • Μαριώ
  • Η Magica που μαγειρεύει
  • Mαύρος Γάτος
  • Μεl(ι και φαντασία)
  • MenieK
  • Μπελλάς !
  • Συμέλα Μελετλίδου
  • Με το φεγγάρι αγκαλιά
  • Τζίνα Mουκριώτη
  • Μπλογκάνθρωπος
  • Νατασσάκι
  • Ναυτίλος
  • Νεφελόεσσα
  • Νιόβη
  • Ντέφι
  • O Δύων Ανατέλλων
  • O Δύων Ανατέλλων ο νέος
  • Οιστρος
  • Παράγραφος
  • Παντράζο
  • Πρέζα TV
  • Pythia
  • Ραφφινάτα
  • Ραφφινάτα Νεο
  • Ρεγγίνα
  • Ρενάτα
  • RitsMas
  • Ροδιά
  • Rodoula-Kelly
  • Sailor
  • Silia
  • Στάθης
  • Σύλβια
  • Τσέλιγκας
  • Vasileiou F
  • VasVoe
  • Vista
  • diVa
  • Pseftra
  • Χημεία και άλλα
  • Ωρέλια η νέα
  • Ωρέλια
  • Παλιογραφές

    Για να μη πει κανείς ότι δεν …

    hit counter code